Laivai dirbs pagal „fūrų“ grafiką

Vidmantas Matutis

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Lietuvoje daugėja iš Skandinavijos šalių atgabenamų laivelių, atsiranda vis nauji keleivinės laivybos maršrutai.

Reikalavimai po tragedijos

Kol neįvyko koks nors didesnis incidentas, susisiekimo ministras įveda naują reikalavimą dėl vidaus vandenyse plaukiojančių laivų įgulų. Gali būti, kad papildomų reikalavimų imtasi po to, kai jachtoje Baltijos jūroje nuskendo trys žmonės.

Kita vertus nauji reikalavimai neapima pramoginių laivų, kurie naudojami savo reikmėms arba plukdo žmonių grupeles iki 12 keleivių.

Naujieji reikalavimai apima vidaus laivus, kuriais plaukia nuo 13 ir daugiau keleivių.

Su poilsio pertrauka

Vidaus vandens laivuose įvedama minimalios įgulos sąvoka. Visuose laivuose, kurie plukdo ne mažiau kaip 13 asmenų turi būti ne mažiau kaip du įgulos nariai – kapitonas ir upeivis-motoristas. Tačiau kai kuriuose laivuose privalo būti ir 3-4 įgulos nariai.

Du įgulos nariai turi būti pagal A1 režimą plaukiojančiuose laivuose su daugiau kaip 13 keleivių. Šiuo režimu plaukiojantis laivas per 24 valandas turi padaryti 8 valandų nepertraukiamą pertrauką.

Tokia sistema primena tarptautiniais maršrutais vykstančio keleivinio autobuso arba sunkvežimių darbo grafiką. Kai autobuse yra vienas vairuotojas jam taip pat nustatomas nepertraukiamo poilsio grafikas. Panašiai yra ir tolimųjų reisų sunkvežimiuose, vadinamose „fūrose“.

Išduos liudijimus

A2 režimo laivams yra nustatytas 18 valandų nepertraukiamo plaukiojimo grafikas. Bet tokie laivai privalo turėti du kapitonus ir vieną upeivį-motoristą.

Neribojamu 24 val. grafiku dirbantys B režimo laivai privalo turėti du kapitonus ir po vieną upeivį-motoristą ir upeivį.

Pagal laivo maršrutą ir planuojama veiklos grafiką Lietuvos transporto saugos administracija naudojantis elektroninio ryšio priemonėmis išduoda arba naikina minimalios įgulos liudijimą.




    avatar

    Mūsų draugai

    klaipedos naujienos