Jūra

Vidmantas Matutis

2017-07-18, 10:38

Labiausiai skriaudžiami jūrininkai filipiniečiai

Labiausiai skriaudžiami jūrininkai filipiniečiai
Rinka: jūrininkai iš Filipinų dažnai sutinka dirbti ir prastuose, blogiau apmokamuose laivuose.
© „Tsismosaonline.com“ nuotr.

Tarptautinei jūrų organizacijai atlikus tyrimus paaiškėjo, kad pasaulio laivybos kompanijų savininkai labiausiai skriaudžia jūrininkus iš Filipinų.

Viena iš priežasčių įvardinta tai, kad filipiniečiai yra patys mažiausi pagal ūgį jūrininkai pasauliniame prekybos laivyne. Psichologiškai visada mažesni yra skriaudžiami. Kita priežastis, kad Filipinuose, kur jūrininkai „kepami“ labiau nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje, jų teisėmis rūpinamasi mažiausiai.

Šiai dienai yra susiklosčiusi tokia situacija, kad apie 20 proc. tarptautinės jūrų laivybos jūrininkų sudaro filipiniečiai. Preliminariai vertinama, kad pasaulyje yra maždaug 1 mln. 647 tūkst. jūrininkų. Jūrininkai iš Filipinų sudaro apie 330 tūkstančių. Nieko nuostabaus, kad esant tokiam kiekiui jūrininkų iš Filipinų šios šalies piliečiai dažniau nei kiti pakliūva į nemalonias situacijas.

Filipinai pirmauja pasaulyje pagal jūrų darbo rinkai teikiamą eilinių jūrininkų kiekį. Po jos seka Kinija, Indonezija, Rusija ir Ukraina. Pagal laivų vadovaujančių darbuotojų kiekį, kuris pateikiamas pasaulio rinkai, pirmauja Kinija. Po jos seka Filipinai, Indija, Indonezija ir Rusija.

Filipinų jūrininkai kasmet į savo šalį atsiunčia apie 5,5 milijardus JAV dolerių, kurie jie uždirbo įvairių pasaulio kompanijų laivuose.

Šiuo metu Filipinų jūrų administracija yra sukūrusi 10 metų jūrinio vystymo programą. Ji koncentruojama į tai, kad Filipinų jūreivystės mokyklos labiau rengtų jūrininkus, kurie laisvai naudojasi kompiuterinėmis programomis, nes to reikalauja vis labiau modernizuojamas laivų valdymas, kuris naudoja skaitmenines programas.

Parengę 10 metų jūrininkų rengimo programą Filipinai nori išlaikyti savo šalies pagrindinio jūrininkų tiekimo tarptautinei darbo rinkai statusą.

Tačiau filipiniečius jūrininkus iš darbo rinkos vis labiau stengiasi išstumti pagrindinis jos konkurentas Indija. Ji pagal gyventojų skaičių yra net 13 kartų didesnė - Filipinuose gyvena apie 100 mln. žmonių, o Indijoje - apie 1,3 mlrd.

Šiuo metu Indija pasaulinei laivybai teikia apie 7 proc. jūrininkų, tačiau ji parengė programą iki 2020 metų ir jūrininkų kiekį pasauliniame laivyne nori padidinti iki 9 proc.

Tiek Indijai, tiek Filipinams yra galimybės didinti savo pasauliniam laivynui teikiamų jūrininkų kiekį. Tarptautinės jūrų organizacijos duomenimis, 2020 metais pasaulinio laivyno vadovaujančių jūrininkų deficitas sieks 92 tūkstančius, o 2025 metais - net 147 tūkstančius. Pasaulinį laivyną jau dabar yra užvaldę jūrininkai iš Azijos šalių. Ir jų vis daugės. Problema ta, kad labiau išsivysčiusių šalių, Europos, JAV jaunuoliai nenori būti jūrininkais. Daugelis jų laiko, kad jūrininkų darbas yra per sunkus, jame pernelyg daug streso.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Jūrininkų laukia išskirtinis  vakaras
Maliarija  kelia  grėsmę  jūrininkams
Jūrininkų praktikai – specialus fondas
Jūrininkų interesas krante – internetas
Vardas*:
Komentaras*: