Jūra

Vidmantas Matutis

2017-01-23, 15:33

Istorinis šansas susisiekimo ministrui [1]

Istorinis šansas susisiekimo ministrui
Nusiteikimas: jaučiama aiški R.Masiulio ir A.Vaitkaus nuostata dirbti kartu vystant uostą.
© Vidmanto Matučio nuotr.

Neseniai susisiekimo ministru paskirtas Rokas Masiulis turi istorinį šansą depolitizuoti Klaipėdos valstybino jūrų uosto direkcijos vadovo postą.

Politiniai vadovai...

Iki šiol tas postas būdavo politinis. Po vienos ar kitos politinės stovyklos pasikeitimo Seime, vienu iš pirmųjų žingsnių būdavo pakeisti Uosto direkcijos vadovą sau palankesniu, galbūt netgi politiškai patikimesniu asmeniu. Ir tokia tendencija prasidėjo nuo 1999 metų, kai iš Uosto direkcijos vadovo buvo atleistas vienas iš jos kūrėjų, ilgametis vadovas Valentinas Greičiūnas. Tiksliau jis buvo tarsi „ištremtas“ – tapo direktoriaus pavaduotoju Šventosios uostui.

Po jo Uosto direkcijai vadovavo netgi toli nuo uosto buvę žmonės. Bet patikimi, savi – konservatoriai, paksistai, socialdemokratai, liberalai. Ir nesvarbu, kad dalis pradžioje net nesuprato kuo KLASCO skiriasi nuo LISCO. Arba, kodėl būtina gilinti uostą. Buvo ir tokių, kurie daug ką suprato, bet tuo pačiu niekaip negalėjo pamiršti sąsajų su savo „bosais“. Išskirtiniu uosto direkcijos vadovu buvo vienas už žaismingus komentarus žurnalistų mėgstamas vadovas. Jis sugaudė uoste vieną didžiausių kyšininkų, bet tuo pačiu ir pats paliko anekdotinį atveją apie Šventosios uosto jachtų uostelio atidarymą, kuris gyvavo vos kelias dienas.

Sklido įvairių kalbų

Dabartinis uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus yra viena ryškiausių asmenybių šios institucijos vadovo poste. Atrodytų, kad jis ir darbe ir po darbo gyvena vien uosto reikalais. Ir rezultatai yra stulbinantys. Klaipėdos uostas pirmą kartą istorijoje peržengė 40 mln. tonų krovą, tapo lyderiu tarp rytinės Baltijos uostų.

Bet po to, kai naujasis susisiekimo ministras R.Masiulis „iškėlė į dienos šviesą“ Lietuvos geležinkelių sutartį su Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO), kur viso labo nauda šiai kompanija nesiekė ir 100 eurų, atrodė, kad uoste bus „raunama“ viskas, kas susiję su „Achemos grupe“. Ir A.Vaitkus, nes jis kurį laiką dirbo šioje grupėje. Bent jau tokie gandai uoste sklandė, kad A.Vaitkus uosto direkcijos vadovo poste neliks.

Bet po skyrimo ministru pirmą kartą praeitą savaitę uoste apsilankęs R.Masiulis tai paneigė. Jis taip pat teigė girdėjęs visokių kalbų, kad neva prasidės masiniai atleidinėjimai iš darbo Uosto direkcijoje, bet to jis neketinantis daryti.

Planus reikės vykdyti

Uostas lyderiauja tarp kitų rytinės Baltijos šalių uostų, todėl nėra jokių priežasčių ar logikos, kodėl reikėtų keisti vadovus“, - dėstė R.Masiulis.

Anot jo, uosto vadovybė pristatė ambicingus vystymo planus. Klaipėdos uostas yra regiono lyderis ir tokiu turi išlikti.

Ateityje laukia didžiuliai iššūkiai. Uostas negali užmigti ant laurų. Ambicingi planai turės būti vykdomi. Matau, kad yra nusiteikimas dirbti. Reikės rasti naujus sprendimus su Klaipėdos miestu dėl uosto vystymo“, - svarstė R.Masiulis.

Per 2017-2020 m. laikotarpį į uosto vystymą planuojama investuoti 406 mln. eurų.

Matau didžiulį Klaipėdos uosto ir miesto vystymo potencialą. Klaipėda yra vienintelis Lietuvos uostas ir jį privalome vystyti, jei norime, kad valstybė greitai vystytųsi. Privalome dėti visas pastangas, kad miesto ir uosto vystymo planai būtų suderinti abiejų pusių naudai. Rasti aukso vidurį, kad ambicijos nekliudytų“, - dėstė R.Masiulis.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Narų  laivą  Klaipėdai  statys  estai
Baltijos  šalyse  pasikeitė   lyderis
KLASCO  solidarizuojasi  su  valstybe
Istorinių   pakilimų   sąsajos  uoste
Vardas*:
Komentaras*: