Jūra

Vidmantas Matutis

2017-02-06, 16:01

Laivo areštas tapo kraštutine priemone

Laivo areštas tapo kraštutine priemone
Reisas: laivas „Cs Crystal“ šiuo metu plaukioja Viduržemio jūros zonoje.
© „Marine traffic.com“ nuotr.

Klaipėdos uoste kartas nuo karto areštuojami laivai, bet informacija apie tai į viešumą prasiskverbia retai.

Pastaraisiais metais dažniau girdėdavome apie Lietuvos jūrų laivininkystės laivų areštus. Tačiau ir kitų pasaulio laivybos kompanijų laivai neretai areštuojami. Ką jaučia sulaikomo laivo kapitonas yra tekę pajusti ir jūrų kapitonui Juozui Liepuoniui, kai jo valdomas laivas „Hermann Schoening“ 2014 metų sausį buvo areštuotas prie Gibraltaro. Areštavus laivą įprastai ant jo vairinės lango priklijuotas laivo arešto lapas.

2016 metų pirmosiomis rugpjūčio dienomis Klaipėdos uoste buvo areštuotas su Bahamų vėliava plaukiojantis 179 metrų ilgio 19 tūkst. tonų talpos laivas „CS Crystel“. Sprendimą areštuoti laivą 2016 m. rugpjūčio 1 d. nutartimi priėmė Klaipėdos apygardos teismas. Tas pats teismas 2016 m. rugpjūčio 10 d. nutartimi areštą ir panaikino.

Laivas buvo areštuotas kompanijos „Jupiter Shipping and Trading Ltd“ prašymu už tai, kad 2015 metais kelis kartus pylėsi kuro ir pagal išrašytas net 4 sąskaitas neatsiskaitė. Bendra skola su palūkanomis siekė 540 tūkst. 137 JAV dolerius. Skolininkais buvo įvardinti laivo savininkas kompanija „Crystal Shipping Co Ltd“ ir naudos iš laivo gavėja kompanija „Campbell Shipping Co Ltd“.

Šios kompanijos su teismo ieškiniu nesutiko. Jos nurodė, kad nebuvo sudariusios jokių sutarčių su tiekėjais dėl kuro. Sutartys neva buvusios išrašytos dar kitiems su laivu susijusiems juridiniams asmenims „Drybulk Investment Holding S.A“ bei „Spot Shipping and Trading Ltd“.

Bet teismas areštuodamas laivą priėmė sprendimą, kad ir laivo valdytojas ir jo savininkas yra atsakingi už piltą kurą. Mat „Drybulk Investment S.A“ bei „Spot Shipping and Trading Ltd“ užsakymuose buvę nurodyta, kad užsakovai yra laivo „CS Crystel“ savininkai ir valdytojas.

Areštas tapo puikia priemone sureguliuoti skolos problemą. Laivo prastovos brangiai kainuoja. Buvo nurodyta, kad dėl laivo stovėjimo krantinėje patiriama 2097 eurus nuostolių per parą.

Siekdamos išlaisvinti laivą ieškinio reikalavimus įvykdė kompanijos „Crystal Shipping Co Ltd“ ir „Campbell Shipping Co Ltd“ - pervedė pinigus į teismo depozitinę sąskaitą. Bet jau išlaisvinus laivą jos dar bandė ginčytis teisme ar jis teisėtai buvo areštuotas. Apeliacinis skundas šių metų sausio pradžioje Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu nebuvo priimtas – konstatuota, kad nelikę ginčo prasmės.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Uostą  dažniau  lanko  dideli  laivai
Internetinis puslapis vaikams apie laivus
„Budžio“   laivai  –   vėl   benamiai
Perėjimai į laivus – pavojingiausi laivybos manevrai
Vardas*:
Komentaras*: