Jūra

Vidmantas Matutis

2017-07-07, 10:23

Naujojoje perkėloje – esminiai pertvarkymai

Naujojoje perkėloje – esminiai pertvarkymai
Planas: manoma, kad piko valandomis vienu metu du keltai krausis vienoje perkėlos pusėje ir du kitoje.
© Vidmanto Matučio nuotr.

Smiltynės perkėloje žadama naujovių, kurios netgi vasaros savaitgaliais nebeleis susidaryti transporto eilėms Klaipėdos miesto gatvėje.

Nepritaikė srautams

Liepos ir rugpjūčio mėnesiais, ypač savaitgaliais ir jei šilta, prie Naujosios Smiltynės perkėlos neretai nusidriekdavo transporto eilės. Automobiliai stovėdavo Varnėnų gatvėje, kartais netgi iki Minijos gatvės.

Nieko nuostabaus, nes tais mėnesiais automobilių srautas šokteli iki 400-500 tūkst. per mėnesį, kai visas automobilių srautas per metus Smiltynės perkėloje siekia apie 1,7-2 mln. vienetų.

Ypač daug automobilių prie Naujosios Smiltynės perkėlos būna prieš ilguosius savaitgalius ir įvairias šventes. Nauji greitesni ir galingesni keltai srautus kiek aptirpdo, bet vien jų nepakako.

1986 metais, kai buvo atidaroma naujoji Smiltynės perkėla, niekas nė nepagalvojo, kad automobiliais norinčių keltis į Smiltynę srautas išaugs keletą kartų. Tuomet buvo įrengtos trys automobilių laukimo prie kelto juostos. Kai jos užsipildo automobiliai ima rikiuotis Klaipėdos miesto gatvėse sukeldami nepatogumų klaipėdiečiams.

Vietoje 3 bus 12 juostų

Valstybės valdoma Smiltynės perkėla paskelbė konkursą iš esmės pertvarkyti automobilių srautų schemą prie Naujosios perkėlos. Vietoje trijų laukimo juostų atsiras 12 juostų po 3,5 metrų pločio. Dvi juostos bus skirtos keleiviniam ir krovininiam transportui, dar dvi - lengviesiems automobiliams su leidimais, 7 juostos - lengviesiems automobiliams be leidimų ir viena juosta - specialios paskirties transportui. Ant 12 juostų, kurios bus įrengtos panaikinus dabar prie Smiltynės perkėlos esančias automobilių stovėjimo aikšteles, vienu metu galės laukti apie 150 automobilių.

Vietoje dabar veikiančių trijų kasų planuojama įrengti penkias. Nauji takai bus ir pėstiesiems bei dviratininkams. Jiems planuojama įrengti automatines bilietų kasas. Numatyta įrengti 44 vietų stovus dviračiams statyti, ko iki šiol nebuvo.

Bus pertvarkyti ir išvažiavimo iš keltų takai, krovininės rampos. Vienu metu automobilius galės išleisti du keltai. Jų srautai riedės skirtingomis juostomis.

Planuojama, kad piko metu Naujojoje perkėloje galės kursuoti keturi keltai. Paskaičiuota, kad jie per valandą galės perkelti iki 294 automobilių.

Darbai prasidės rudenį

Preliminariai numatyta, kad pertvarkyti srautus Smiltynės perkėlai kainuos apie 1,37 mln. eurų. Tikslesnė pertvarkymų kaina paaiškės po konkurso. Darbus planuojama pradėti šių metų rudenį, kai sumažės į Smiltynę vykstančių automobilių srautai

Naujoji perkėla yra pakankamai judrioje Klaipėdos miesto vietoje. Šioje dalyje yra nemažai įvairių komunikacijų.

Pertvarkymą apsunkina ir tai, kad statybos darbai turės vykti nenutraukiant automobilių kėlimo Naujojoje perkėloje srautų.

Pertvarkymai vyks uosto dalyje, kur Smiltynės perkėla iš uosto direkcijos nuomoja 28 tūkst. kvadratinių metrų plotą. Teritorija yra prie 73-79 krantinių, kurios yra vienos sekliausių uoste. Už teritorijos nuomą per metus vidutiniškai mokama apie 22 tūkst. eurų.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Smiltynėje pertvarkys keltų  krantinę
Устанавливаем стоимость акций транспортных предприятий
Baudų grėsme dėl „kabotažinio plaukiojimo“
Argumentai prieš tilto statybą – silpni
Vardas*:
Komentaras*: