Jūra

Vidmantas Matutis

2017-08-01, 10:39

Šiaurinė dalis KLASCO yra svarbi

Šiaurinė   dalis  KLASCO  yra  svarbi
Schema nuotraukoje matosi raudonais dryžiais ant pilko fono, juodai apibrėžta dalis, kurią miestas norėtų perimti iš KLASCO.

Patvirtinta Klaipėdos miesto bendrojo plano rengimo koncepcija numato dalies uosto teritorijų konversiją su kuo uostininkai kategoriškai nesutinka.

Klaipėdos miesto plėtra kuriant prieigą prie vandens būtų formuojama ir dabartinės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) žiemos uosto ir teritorijos prie jo dalyje. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos generalinis direktorius Audrius Pauža atsakė į žurnalisto klausimus, ką mano apie tokią konversiją

  • Kaip Jūs asmeniškai vertinate Klaipėdos miesto tarybos sprendimą dėl bendrojo plano rengimo Koncepcijos Nr.2, kuri numato vienpusišką invaziją į uosto teritorijas?

  • Antrasis plano rengėjas „Sweco Lietuva“ nepritaria uosto teritorijų konversijos tokiam variantui ir tai buvo patvirtinta miesto tarybos posėdyje. Todėl tikimės, kad ekonominės logikos požiūris atsispindės toliau rengiant miesto bendrąjį planą ir KLASCO teritorijos bus išbrauktos iš siūlomų konversijai.

  • Kiek žmonių įvykdžius minėtą konversiją netektų darbo? Kokia yra KLASCO darbuotojų, klientų reakcija į šį sprendimą?

  • Mes neaptarinėjome konversijos galimybės kolektyve, kuriame dirba 700 darbuotojų, nes vykdome veiklą pagal ilgalaikius planus. Ir būtų sunku patikėti, kad juos miestas staiga imtų ir pakeistų. Uosto žemė priklauso valstybei, ją valdo patikėjimo teise Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kuri su mumis pasirašo žemės nuomos sutartis. Tačiau vien užuominos apie prieigas prie vandens krovos teritorijoje daro didelę žalą. Uosto žemės nuomos sutarties terminas yra ilgesnis negu buvo miesto pateiktoje koncepcijoje.

  • Kokią teritoriją Klaipėdos miesto savivaldybė ar kažkoks jos parinktas koncesininkas ateityje norėtų perimti iš KLASCO? Ar savivaldybė yra pateikusi tikslius tos teritorijos perimetrus?

  • Apie konversijos sprendinį sužinojome koncepcijos variantą nagrinėjant tarybos komitetuose ir ten išdėstėme savo poziciją, visiems tarybos nariam raštu pateikėme argumentuotą nuomonę, kodėl su konversija nesutinkame.

  • Kada ir kokiam laikotarpiui yra sudaryta šiuo metu galiojanti KLASCO teritorijos nuomos iš Uosto direkcijos sutartis, įskaitant ir tą teritoriją į kurią ateityje pretenduotų miestas?

  • KLASCO prieš kelerius metus pasirašė sutartį 50 metų terminui.

  • Kada ir kokias investicijas į tą teritoriją yra įdėjusi KLASCO, kaip ir kada tvarkytos krantinės prie tos teritorijos?

  • KLASCO šioje teritorijoje po įmonės privatizavimo yra investavusi per pusantro šimto milijonų eurų. Per pastaruosius 10 metų uostas taip pat investavo kelias dešimtis milijonų eurų į 4,5,6,7,8,9 krantines, kurių naudojimo laikas – 50 metų. Šiemet pradedamos rekonstruoti arčiausiai Žiemos uosto esančios 10-11 krantinės. O kur dar bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ investicijos prie terminalų tiesiant naujus kelius ar rekonstruojant senus. Tad valstybės ir bendrovės investicijos, bendrai sudėjus, yra milžiniškos.

  • Kokios investicijos artimiausiems metams numatomos į minėtą KLASCO teritoriją ir ar jas stabdytų sprendimas dėl bendrojo plano koncepcijos Nr.2?

  • Be valstybės investicijų į krantines, KLASCO šiaurinėje teritorijoje planuoja dangų, terminalų ir inžinerinių tinklų modernizavimą tiek prie 10-11, tiek prie kitų krantinių. Taip pat ir įvairius terminalų tobulinimą. Tai, kad miesto taryba pasirinko vien pietinės uosto teritorijos plėtros kryptį, KLASCO planams netrukdo.

  • Kokia yra KLASCO savininkų „Achemos grupės“ atstovų reakciją į Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimą jų naudojamą teritoriją ateityje paversti miesto rekreacine zona?

  • Nei KLASCO valdyba nei akcininkai negali kištis į miesto politiką ir tarybos narių sprendimus. Mūsų santykiai vyksta su įgaliota uostą administruoti valstybės institucija. Tikimės, kad mums pavyks diskusijose su miesto valdžia įrodyti, jog konversija KLASCO teritorijoje yra netinkama ir nenaudinga.

  • Kokias naujas teritorijas vietoje tos, kurią planuojama paimti, KLASCO norėtų gauti ir gal kokius nors variantus yra siūliusi Uosto direkcija ar Klaipėdos miesto savivaldybė?

  • Uosto žemė pagal galiojančią tvarką išnuomojama konkurso būdu. Kitų variantų nėra. Kadangi mūsų planuose niekad nekilo minčių šiaurinius terminalus iškelti į blogesnę, navigaciniu ir komerciniu požiūriu, pietinę uosto dalį, kur mes nuomojame taip pat didelę teritoriją, tai kalbos apie mainus yra visiškai bereikšmės. Man šiandien sunku įsivaizduoti, kad valstybė, numojusi ranka į milijonines investicijas, atsisakytų naudos iš uosto ir verslui imtųsi kompensuoti praradimus dėl Klaipėdos miesto noro turėti platesnę prieigą pramogoms prie vandens.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

KLASCO pripažįsta ir verslo bendruomenė
KLASCO  solidarizuojasi  su  valstybe
Krantines pritaikys didžiausiam gyliui
Инвестиции KLASCO улучшат качество грузовых работ
Vardas*:
Komentaras*: