Jūra

Vidmantas Matutis

2017-06-26, 14:43

Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose

Tirs laivybą Malkų įlankos  prieigose
Vieta: iš Malkų įlankos laivai praplaukia pro pat 117-120 krantines.
© Vidmanto Matučio nuotr.

Dėl Klaipėdos uoste nuolat atsirandančių naujų terminalų, gerėjančių laivybos ypatumų, kartas nuo karto koreguojamos ir Uosto laivybos taisyklės.

Paskutinysis Uosto laivybos taisyklių pakeitimas buvo daugiau nei prieš metus. Tuomet visame uoste daugelį metų buvęs didžiausias 6 mazgų greitis pakeistas į didžiausią 8 mazgų greitį. Tai laivybą uoste padarė intensyvesnę. Uostas gali priimti daugiau laivų. Tačiau tuo pat metu greičiau plaukiantis laivas sukelia didesnes bangas. Laivų eismo tarnybos budintiems operatoriams palikta teisė konkrečiam laivui mažinti didžiausią leistiną plaukimo greitį.

Kaskart priimant vieną ar kitą iš pirmo žvilgsnio tarsi ir nežymų laivybos taisyklių pakeitimą uoste atliekama studija arba vyksta pasitarimai, kur įsitikinama, kad pakeitimas nepakenks uosto saugumui ir prestižui.

Šiuo metu Uosto direkcija siekia atlikti laivybos, tiksliau įplaukimo į Malkų įlanką studiją. Siekiama išsiaiškinti kokią įtaką išgilinus Malkų įlankos kanalą iki 14,5 metrų tai turės 117 - 120 krantinėms. Prie 117 krantinės yra pačios Uosto direkcijos laivybos bazė, bet tas krantines rengiamasi pertvarkyti ir išnuomoto krovos operatoriams. Prie 118-120 krantinių, kurių bendras ilgis 432 metrai, įvairius krovinius krauna Kamineros krovinių terminalas.

Uosto direkcija planuoja, kad pertvarkius Malkų įlankos krantines, pagilinus ją ir įrengus naują apsisukimo ratą į šią įlanką galės įplaukti iki 300 metrų ilgio laivai su 13,2 metrų grimzle. Uosto direkcija paskelbė konkursą atlikti studiją, kokią įtaką 117-120 krantinėms turės iki 230 metrų ilgio iki 270 metrų ilgio ir iki 300 metrų ilgio su maksimaliai leistina 13,2 metrų gramzda plaukiantys laivai. Ir kaip praplaukiantys laivai veiks prie 117-120 krantinių prišvartuotus iki 90, iki 180 ir iki 230 metrų ilgio laivus.

Studija reikalinga ne tik į Malkų įlanką plaukiančių laivų maksimaliai leistinam greičio ribojimui, bet ir laivų švartavimo schemoms prie 117-120 krantinių sukurti. Taip pat sprendimams priimti, kokio pločio laivai galėtų stovėti prie 117-120 krantinių. Šiuo metu prie dalies tų krantinių yra 10,8 metrų gylis, tačiau yra planų ateityje jas perstatyti ir pagilinti iki 14 metrų.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia
Intensyvėja laivyba tarp Talino ir Helsinkio
Laivybos saugumo principai  nesikeitė
Kruizinė  laivyba   taps  pelningesnė
Vardas*:
Komentaras*: