Jūra

Vidmantas Matutis

2017-01-30, 15:48

Uostą dažniau lanko dideli laivai

Uostą  dažniau  lanko  dideli  laivai
Rekordas: uosto rekordų lentelėje atsiras naujas įrašas apie atplaukusį ilgiausią tanklaivį „Ridgebury Captain Drogin“.
© „Ships.lv“ nuotr.

Praėjusią savaitę Klaipėdos uoste lankėsi ilgiausias kada nors iki šiol čia buvęs tanklaivis.

Į uostą įplaukė 285,41 m ilgio ir 50 metrų pločio tanklaivis „Ridgebury Captain Drogin“. Į akis krenta tai, kad tanklaiviai paprastai būna 5-10 metrų platesni nei kiti krovininiai laivai.

Į su Maršalo salų vėliava plaukiojantį laivą „Ridgebury Captain Drogin“ prie „Klaipėdos naftos“ naudojamos krantinės buvo pakrauta apie 90 tūkst. tonų mazuto.

Paradoksas, tačiau Klaipėdos uoste didėjant bendrai krovai į jį įplaukiančių laivų kiekis pastaruoju metu mažėjo. Taip yra todėl, kad į uostą atplaukia vis didesni laivai.

Pernai į Klaipėdos uostą iš viso įplaukė 6 898 laivai. Iš jų 448 laivai buvo ilgesni nei 200 metrų. Palyginus su 2015 metais į Klaipėdos uostą atplaukė 160 laivų mažiau, bet padidėjo jų parametrai. 2015 metais į uostą įplaukė 215 ilgesnių kaip 200 metrų laivų, o 2014 metais – 198., – teigė uosto kapitonas Adomas Alekna.

Iki šiol ilgiausias uoste apsilankęs tanklaivis buvo „Hrvatska“. Jo ilgis siekė 280,98 m, plotis – 48,2 m.

Daugiausiai krovinių iš Klaipėdos uosto yra išgabenęs tanklaivis „Delta Sky“. Tai įvyko 2015 metais.

Didžiausias kada nors į Klaipėdos uostą įplaukęs laivas yra 336,68 metrų ilgio ir 45,6 metrų pločio konteinervežis „MSC Asya“. Jis „Klaipėdos Smeltėje“ lankėsi 2015 metų rugpjūčio 9 d.

Tarp didelių laivų, kurie užsuka į Klaipėdos uostą, yra ir kruiziniai laineriai. Didžiausias iš jų buvo 2014 metų birželio 17 d. į uostą atplaukęs 317,3 ilgio, 36,88 metrų laivas „Celebrity Eslipse“.

Tarp didelių laivų, kurie užsuka į Klaipėdos uostą yra ir dujovežiai. Jų daugėja. 2016 metais Klaipėdos uoste jau lankėsi 16 dujovežių, kai 2015 metais jų buvo – 5, o 2014 metais – 3.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus prognozavo, kad apie 2018-2019 metus „dujovežiai Klaipėdos uoste turėtų tapti vos ne maršrutiniais autobusais“, tai yra jų kiekis uoste smarkiai išaugs.

Netikslumai, klaidos straipsnyje? Susisiekite su redakcija

Susijusios naujienos

Uoste    įjungtas   taupymo   režimas
Istorinis šansas susisiekimo ministrui
Narų  laivą  Klaipėdai  statys  estai
Baltijos  šalyse  pasikeitė   lyderis
Vardas*:
Komentaras*: