Malkų įlankoje prasidės esminiai pertvarkymai

Vidmantas Matutis

malk

Šiomis dienomis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė itin svarbias darbų sutartis dėl Malkų įlankos pertvarkymo.

Gilins jau žinomi rangovai

Spalio 17 d. pasirašyta sutartis dėl Malkų įlankos akvatorijos gilinimo iki 14,5 m I darbų etapo. Tai apims gilinimą nuo įplaukos į Malkų įlanką iki 144 krantinės. Gilinimą atliks Klaipėdos uoste jau dirbusi olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V“. Ji gilino uosto laivybos kanalą nuo Danės upės žiočių iki Malkų įlankos, bei prie SGD terminalo. Kompanija stebino galinga gilinimo technika ir greitais tempais.

Džiaugiamės, kad Malkų įlankos gilinimą atliks jau žinoma kompanija. Dabar gilinimo darbų rinkoje yra mažiau užsakymų, todėl konkurso kaina yra mums palanki“, – aiškino Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

Dabar Malkų įlankos laivybos kanale yra 11 metrų gylis, kuris padidės iki 14,5 metrų. I etapu bus iškasta ir į jūros sąvartyną išgabenta per 1,5 mln. kubinių metrų grunto. Tai kainuos 15,64 mln. eurų. Olandų kompanija gilinimą planuoja pradėti dar šiemet lapkritį. Darbams atlikti numatytos 306 dienos. V.Paukštės teigimu, olandai kalbėjo, kad gilinimo darbus atliktų ir greičiau. Tai olandai jau įrodė prieš tai gerokai didesniais tempais gilindami uostą.

Ir dėl naujojo doko…

Kita ypatingai svarbi sutartis dėl darbų Malkų įlankoje pasirašyta spalio 18 d. Konsorciumas, kurį sudaro Lietuvos bendrovė „Hidrostatyba“ ir Latvijos BMGS, už 27,11 mln. eurų atliks didelės apimties darbus prie Vakarų laivų gamyklos naudojamų krantinių. Bus kasamos naujos dokų duobės, įrengiamos dokų inkaravimo sistemos, griaunamos 137 ir 138 krantinės (pirsas), įrengiamos 137A ir 138A krantinės bei pertvarkoma dalis 139 krantinės. Bus įrengta apie 300 metrų naujų krantinių pritaikytų būsimam naujam 14,5 metrų Malkų įlankos gyliui.

Čia darbai vyks daugiau nei dvejus metus. Numatytas 814 parų terminas.

Po šių pertvarkymų Vakarų laivų gamykla galės priimti remontuoti ir krauti didesnius laivus. Nugriovus pirsą Nr. 137–138 ir įrengus naują dokų duobę, bendrovė galės pradėti eksploatuoti dabar Klaipėdoje jau esantį „Panamax“ laivų iškėlimo doką. „Panamax“ tipo laivų remonto poreikis rinkoje yra didžiulis. Atlikti darbai atvers bendrovei visiškai naujas verslo galimybes.

V.Paukštės teigimu, šiuo metu vyksta ir Vakarų laivų gamyklos naudojamų dalies 139 ir 140 krantinių pertvarkymas. Jis baigsis 2019 metais.

Vakarų laivų gamyklos pirsai yra seni, jiems daugiau kaip 50 metų. Dalis jau naudojami krovai, kiti skirti remontuojamiems laivams laikyti. I etape pertvarkomi tie pirsai ir krantinės, kurie naudojami krovai. Numatyta II etape pertvarkyti ir likusius pirsus. Kol kas ne visai aiški jų vizija, galbūt tas krantines reikės pritaikyti krovai su didesniu jų stovumu.

Nauda visam įlankos verslui

Dar šiais metais planuojama baigti ir užteršto grunto šalinimo iš Malkų įlankos ir dokų duobių projektą. Jau pašalinta per 200 tūkst. kubinių metrų. Dar buvo likę apie 70 tūkst. kubinių metrų. Jie jau baigiami šalinti, bet neaktuoti.

Užbaigti grunto šalinimo darbai atvers galimybes Malkų įlankoje vykdyti ir II gilinimo etapą. Tai būtų po I etapo likusi visa Malkų įlankos dalis. II etape būtų iškasta apie 800 tūkst. kubinių metrų grunto. Šiems darbams atlikti, anot V.Paukštės, kitais metais bus skelbiamas naujas konkursas.

Visas Malkų įlankos gilinimas, užteršto grunto šalinimas ir povandeninės kranto apsaugos sienutės pagal Smeltės pusiasalį įrengimas, kuris jau baigtas, vykdomi naudojantis ES lėšomis. Tam yra numatyti 57 mln. eurų. V.Paukštė mano, kad darbus Malkų įlankoje pavyks atlikti pigiau ir dalis sutaupytų ES lėšų galėtų būti skirta kitiems bendriems uosto projektams.

Krantinių perstatymą, jų pritaikymą naujiems gyliams Uosto direkcija Malkų įlankoje vykdo iš savo lėšų. Šiuo metu atliekamas 127 ir 128 bei 139 ir 140 krantinių pertvarkymas, pasirašius sutartį prasidės jau minėtas 137 ir 138 krantinių griovimas ir 137A bei 138A statyba su dokų duobių pertvarkymu. Šiuo metu vyksta konkursas dėl 143 ir 143A krantinių pritaikymo naujiems gyliams. Planuojamas ir 142 krantinės pertvarkymas. Yra parengti 135 ir 136 krantinių rekonstrukcijos dokumentai.

Didžiausius Malkų įlankos pertvarkymo darbus, anot V.Paukštės, planuojama atlikti iki 2020 m., bet smulkesni gali persikelti ir į 2021 metus.

Vystant Klaipėdos uostą Malkų įlankai ilgą laiką skirta mažiau dėmesio. Bet jos pertvarkymas duos papildomą kelių milijonų tonų per metus krovos efektą“, – teigė V.Paukštė.

Uostas ypač pajuto, kad Malkų įlanką naudinga vystyti dėl čia esančios vienos iš efektyviausiai veikiančios Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės. Nuolat didėjantys ir fiderinių konteinerinių linijų laivai iškelia naujus reikalavimus. Esant dabartiniam Malkų įlankos 11 metrų gyliui juos įvykdyti vis sunkiau. Naujas 14,5 metrų gylis leis Klaipėdos konteinerių terminalui ir kitoms bendrovėms dirbti žymiai efektyviau.




    avatar

    Mūsų draugai

    klaipedos naujienos