Metų pabaigtuvėms uoste – milžiniškas laivas

Vidmantas Matutis


Didžiuliai konteineriniai laivai kelia Klaipėdos uosto krovos galimybes, daro jį naujo lygio žaidėju pasaulinėje rinkoje.

Naujos linijos užuomazga

Olandijos Roterdamas, Malaizijos Tanjungas, Pietų Korėjos Gvangjangas, Kinijos Ningbo, Šanchajus, Portugalijos Sines, Vokietijos Bremerhavenas ir Lietuvos Klaipėdos uostai. Toks yra vieno didžiausių pasaulyje (19462 TEU) konteinerinio laivo „MSC Ingy“ maršrutas sukant ratą nuo Europos į Aziją ir atgal. 

Pagal konteinerių talpą šio laivo klasė šiuo metu yra 10 vietoje pasaulyje. Jo klasei priklauso 6 MSC laivai, kurie statyti 2016 m. Juos jungia bendra 19462 TEU šių laivų talpa. 2018 m. pasaulyje didesni pagal talpą už šios klasės laivus buvo 42 konteinervežiai.

Bet pagal dydį – 399,99 m ilgio ir 58,8 m pločio „MSC Ingy“ niekuo nenusileido didžiausiems konteineriniams laivams. Didžiausią konteinervežį „OOCL Hong Kongas“ kuris talpina per 21 tūkst. TEU konteinerių, jis netgi lenkė, nes pastarojo ilgis 399,87 m, plotis 59,8 m. 

Laivas „MSC Ingy“ į Klaipėdos uostą atplauks po dviejų dienų – gruodžio 19-ąją. Jis daug konteinerių neatgabens, nes Klaipėda jo maršrute yra paskutinysis uostas. Pats faktas, kad Klaipėda tiesiogiai susijungė su didžiausiais pasaulio uostais yra ypatingai svarbus įvykis. 

Iki šiol į Klaipėdos uostą vedė dvi okeaninės konteinerinės linijos „Australian Express“ ir „Indian Ocean/East Africa Express“.

Konteinerinio laivo „MSC Ingy“ atplaukimas reiškia dar vienos linijos žvalgytuves į Klaipėdos uostą. Jis plaukioja daugiausiai konteinerių gabenančioje linijoje „Asia – Europa“. 

Konteinerių terminalų pavyzdys

Konteineriai ir toliau išlieka pagrindiniu ir svarbiausiu Klaipėdos uosto krovą keliančiu kroviniu.

Per 11 mėnesių „Klaipėdos Smeltė“ krovė 347648 TEU konteinerių. Lapkritį krauta 36911 TEU. Iš jų 10520 TEU sudarė transhipmento kroviniai, kurie perkraunami į mažesnius laivus ir išplukdomi į kitus uostus. Tai ypač svarbu ir pažangu, nes kroviniai neišvažiuoja į miesto gatves.

Dar daugiau konteinerių – net 40249 TEU lapkritį krovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“. Tai yra geriausias jos mėnesio krovos rezultatas. Bendrai lapkritį kompanija krovė 516 tūkst. tonų krovinių. Net 42 proc. daugiau nei pernai.

Nuo metų pradžios jos bendra krova siekė per 4,5 mln. tonų – dešimtadaliu daugiau nei pernai. Konteinerių krova siekė beveik 325 tūkst. TEU. 

Uoste bus įspūdingas rekordas

Per šių metų 11 mėnesių Klaipėdos uostas krovė 42,18 mln. tonų krovinių. Tai 7,5 proc. arba 2,96 mln. tonų daugiau nei pernai.

Tokį rezultatą labiausiai lėmė net 32 proc. išaugusi pagrindinių (generalinių) krovinių krova. Tarp jų vėlgi labiausiai augo konteinerių krova. Bendra Klaipėdos uosto konteinerių krova per 11 mėnesių pasiekė per 674 tūkst. TEU.  

Pernai per visus metus, kurie buvo rekordiniai, krauta 472 tūkst. TEU.

Palyginti sėkmingas Klaipėdos uostui buvo ir šių metų lapkritis. Iš viso krauta 4,15 mln. tonų krovinių. 1,4 proc. aplenktas sėkmingiausias praėjusių rekordinių metų lapkričio mėnuo. Šiemet lapkritį didžiausią krovinių kiekį – net 1,73 mln. tonų sudarė birieji kroviniai. Antroje vietoje pagrindiniai (generaliniai) kroviniai – 1,56 mln. tonų. Jų augimas siekė net 35 proc. 

Klaipėdos uosto krova šiemet tikisi peržengti rekordinę ir įspūdingą 46 mln. tonų ribą. 

Tai, kad į Klaipėdos uostą atplaukia įspūdingas „MSC Ingy“ laivas yra ir Lietuvos vyriausybės indėlis, kuri kol kas nedaug dėl realių priežasčių pakraunamiems paskutinio uosto laivams sumažino rinkliavas. Tai davė impulsą atplaukti dideliems laivams, testuoti Klaipėdos uostą ir prisitaikyti ateityje krauti pačius didžiausius konteinerinius laivus.  




    avatar

    Mūsų draugai

    klaipedos naujienos