Muitinė uoste – našlaitės vietoje

Vidmantas Matutis
Vidmanto Matučio nuotr

Realybė dabar Pilies muitinės postas įsikūręs tarp dviejų bėgių šalia „Klaipėdos Smeltės“ pėsčiųjų įėjimo.

Rimantas Juška: Uostui iškyla grėsme dėl pailgėjusių procedūrų prarasti krovinius.

Vidmantas Dambrauskas: Muitinė šaukiasi pagalbos ir mes, uosto verslininkai turime jai padėti.

Kažkada prie kiekvienos uosto kompanijos vartų stovėję muitininkai dabar uoste turi tris postus ir vis labiau ryškėjančias savo veiklos problemas.

Idealus vienintelis postas

Uoste yra trys muitinės postai: Molo, Pilies ir Malkų įlankos. Vienintelis Malkų įlankos postas atitinka europietiškos muitinės sampratą. Jame 2008 m. įrengta naujausia krovinių skanavimo įranga. Poste yra viskas, ko reikia šiuolaikiniam muitinės kontrolės punktui.

Tačiau šis postas vis labiau tampa perpildytu, nes į jį su specialia palyda gabenama dalis krovinių ir iš kitų postų teritorinių dalių. Tai nėra gerai, nes susidaro papildomos veiklos sąnaudos.

Malkų įlankos posto laidumas per parą yra 400 automobilių. Jau dabar jų būna gerokai daugiau.

Molo postas įsikūręs Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos pastate Naujojoje Uosto g, 23. Pilies postas – taip pat privačios kompanijos patalpose Nemuno g. 24.

Šis postas išskirtinis dar ir tuo, kad jis įsikūręs tarp dviejų geležinkelio bėgių, kuriais per metus pravažiuoja per 170 tūkst. vagonų.

Kol juda sąstatai muitininkai negali nueiti tikrinti automobilių. O ir sunkusis transportas, kad atvyktų pas muitininkus turi manevruoti tarp bėgių.

Muitininkai prašo pagalbos

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Vygantas Paigozinas teigė, kad Pilies uosto muitinės iškeldinimo ir pritaikymo dirbti naujomis sąlygomis klausimas jau svarstomas nuo 2003 metų. Buvo parinkta vieta, bet paaiškėjo, kad ji netinkama. Per arti gyvenamųjų namų, kiltų gyventojų nepasitenkinimas, nes muitinė planavo kroviniams skanuoti naudoti rentgeno įrangą.

Jau 2016-2017 m. turėjo prasidėti naujo posto statybos, bet ir alternatyvi vieta pasirodė netinkama, nes per arti Malkų įlankos posto.

Pilies muitinės postas ypač svarbus. Per jį aptarnaujami į „Begą“, centrinį Klaipėdos terminalą, „Klaipėdos Smeltę“, „Birių krovinių terminalą“, „Kamineros krovinių terminalą“ keliaujantys kroviniai.

Krovinių srautai uoste smarkiai auga. Vien konteinerių „Klaipėdos Smeltėje“ šiemet per pusmetį krauta dvigubai daugiau nei pernai“, – pastebėjo V.Paigozinas.

Muitininkai įvairiais lygiais jau prašosi pagalbos uoste. Neseniai vyko muitininkų ir uosto verslo atstovų susitikimas. Jame išdėstytos visos problemos ne tik dėl postų, bet ir dėl muitininkų stokos. Muitininkų atlyginimai palyginti nedideli – apie 500 eurų, o atsakomybė didelė. Niekas nebenori būti muitininkais.

Muitinė iš tiesų susiduria su kadrų problemomis. Ši problema Vyriausybėje yra žinoma, ją rengiamasi spręsti“, – dėstė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Muitinė yra ta organizacija, kuri supranta verslo lūkesčius. Ji šaukiasi pagalbos ir mes, uosto verslininkai turime jai padėti. Siūlau artimiausiu metu surengti bendrą visų žinybų pasitarimą ir sudėlioti labai konkretų planą, kaip spręsti Pilies pasienio muitinės posto problemą“, – siūlė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vidmantas Dambrauskas.

Uostui iškyla grėsmė

Naujas patalpas muitinei ir aikštelę jos mobiliai rentgeno aparatūrai laikyti siūlo „Klaipėdos Smeltė“. Laikyti muitinės postą vienos bendrovės teritorijos dalyje nėra pati geriausiai išeitis. Kokios nors priklausomybės nuo konkrečios kompanijos nepageidauja ir muitinė. Toks sprendimas gali būti tik laikinas su pakankamai greita sprendimo eiga.

Klaipėdos Smeltė“ labiausiai suinteresuota, kad Pilies muitinės postas dirbtų sklandžiai. Pradėjusi vykdyti konteinerių „transhipmentą“ (skirstymo centro veiklą) „Klaipėdos Smeltė“ turi užtikrinti, kad krova vyktų sklandžiai ir konteineriai dėl muitinės procedūrų neužsibūtų po kelias paras.

Jei nepakankamai sklandžiai veiktų Pilies muitinės postas „Klaipėdos Smeltės“ konteineriai gali būti permetami į Malkų įlankos postą.

Malkų įlankos tikrinimo postą planuojama padaryti visos Klaipėdos postu. Tai reiškia, kad jame bus tikrinami ir į tris laisvąsias ekonomines zonas, kelias dešimtos logistikos sandėlių atvykstantys kroviniai. Uosto kroviniai turės stoti į bendrą eilę. Uostui iškyla grėsme dėl pailgėjusių procedūrų prarasti krovinius. Tai būtų į naudą mūsų konkurentams Latvijos ir Lenkijos Gdansko uoste“, – pastebėjo „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška.




    avatar

    Mūsų draugai

    klaipedos naujienos