(Lietuvių) Nepatogumai dėl vėlavimo prie pirso

  • Понедельник Октябрь 28th, 2019 13:15
Vidmantas Matutis

Statybvietėje prie CKT naudojamo pirso plaukiojantis kranas užsibuvo ilgiau nei buvo planuota

Извините, этот техт доступен только в “Литовский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Извините, этот техт доступен только в “Литовский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Klaipėdos uoste jau vyksta pertvarkymai dėl naujų jūrų keltų.

Vėluojama kalti polius

Planuojama, kad nuo 2021 m. iš Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) plaukios du nauji 30 metrų ilgesni ir didesnės talpos DFDS jūrų keltai.

Šiuo metu vyksta CKT naudojamo pirso su 80A ir 81A prailginimo darbai. Krantinės turi būti pritaikytos priimti didesniems keltams. Pirsas ilginamas įrengiant papildomą palą. Darbus atlieka konkursą laimėjusi bendrovė „Statmax“ iš Telšių.

Centrinio Klaipėdos terminalo generalinis direktorius Karolis Grigalauskas užsiminė, kad įrenginėjant palo polius triukšmo mistas nepajuto, tačiau neramina vėluojantys polių kalimo terminai, nesinorėtų situacijos kai keltai turi atplaukti, o priimti juos nėra kaip?

Iš anksto buvome suderinę darbo schemas ir sutarę, kad statybos procesas neturėtų įtakos kasdieniam keltų judėjimui. Pagal planą poliai turėjo būti sukalti vasarą. Tuo metu, kaip prie pirso stovi plaukiojantis kranas su poliakale keltų kapitonams yra sudėtingiau vykdyti švartavimo operacijas. Baiminamės, kad užsitęsus polių kalimo laikotarpiui ir prasidėjus rudeninėms audroms polių įrengimo darbai bus dar sudėtingesni, — svarstė K.Grigalauskas.

Objektą tikisi užbaigti laiku

Palo statybos užsakovo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos laikinasis vadovas ir Infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė pripažino, kad dėl poliakalės gedimo šiek tiek atsiliekama nuo grafiko. Šiuo metu didesnė dalis polių jau sukalta. Tikimasi, kad objektas, kaip ir numatyta, bus užbaigtas laiku iki kitų metų gegužės.

Rangovas uoste jau vykdo antrą objektą. Dėl pirmojo — KLASCO naudojamų 7, 8, 9 krantinių švartavimo stulpelių įrengimo jokių problemų neiškilo.

Pastaruoju metu uoste pradeda dirbti vis daugiau konkursus laimėjusių lietuviškų statybos įmonių. V.Paukštės teigimu, tai džiugina, nes pavyksta gauti palankesnes rangos darbų kainas.

Jo vertinimu, statybose būna, kad darbai viename bare vėluojama, kitame žengia net aplenkiant grafiką. Ne visada dėl objektyvių priežasčių juos pavyksta laiku užbaigti. Tam sutartyse numatyti pratęsimo terminai.

Nebūtinai vėluoja naujų, patirties uoste mažiau turinčių kompanijų darbai. Buvo atvejų, kai vėlavo ir patyrė rangovai. Svarbu, kad susidariusios problemos būtų sprendžiamos geranoriškai ir greitai“, — dėstė V.Paukštė.

Anot jo, į uostą dirbti neateina bet kokia statybos kompanija, nes konkurso sąlygose taikomi pakankamai griežti ir apyvartos, ir kvalifikacijos kriterijai.

Naujos tendencijos rinkoje

Priimti naujus, didesnės talpos DFDS keltus, kurie galės paimti iki 40 proc. daugiau ratinės technikos, rengiasi ir pats CKT.

Anot K.Grigalausko, yra numatyta ištisa darbų programa, pradedant nuo papildomų įvažiavimo į terminalą vartų su skanavimo ir foto įranga įrengimo iki naujų teritorijų puspriekabėms sukaupti įsisavinimo bei krovinių srauto perkėlimo nuo kelių ant geležinkelio platformų projektų. Nebus pamiršta ir apie naujos mažai teršiančios krovos technikos įsigijimą ir darbuotojų darbo sąlygų gerinimą — juk jau šiais metais terminale įrengtos papildomos erdvios ir patogios buitinės patalpos.

Jau dabar terminalas dirba pilna apimtimi, todėl po kelių metų papildomiems krovinių srautams priimti gali prireikti ir naujų plėtros sprendimų.

Šiandien CKT keltams priimti naudoja tris krantines. Dviejose iš jų yra mobilios modernios rampos. Jose galima saugiai švartuoti didžiąją daugumą keltų, kurie plaukioja Baltijoje.

Pasaulinės laivybos tendencija yra tokia, kad naujai užsakomi jūrų keltai, kaip ir kiti laivai didėja.

Negalime neatsižvelgti į laivybos tendencijas, kurios vyksta jūrų keltų rinkoje. Europos keltų laivybos lyderiai jau yra užsakę naujų — didesnių laivų statybas, tarp jų ir į mūsų terminalą atvykstantys keltų operatoriai — tikino K.Grigalauskas.




    avatar

    Партнеры

    klaipedos naujienos