„Vaiduoklio“ tragedija – faktas ar legenda?

Venantas Butkus

Mistika Olandijos laivas „Ourang Medan“ iš „Coost Monkey“ tinklalapio

Malakos sąsiauryje, kuris jungia Indijos ir Ramųjį vandenynus, paslaptingomis aplinkybėmis nuskendo laivas vaiduoklis „Ourang Medan“ su visa išmirusia jo įgula.

Publikacijų maratonas

Paslaptinga olandų prekybinio laivo „Ourang Medan“ istorija tapo legenda, kuri prisimenama iki šiol. Šiemet populiari internetinė svetainė „The Vintage News“, kuri skelbia įdomias istorijas iš praeities, pratęsė jau daug metų įvairiuose pasaulio leidiniuose pasirodančių publikacijų maratoną apie šį paslaptingąjį „vaiduoklį“.

Pirmą kartą jo istorija buvo paskelbta 1948 m. didžiausiame Javos salos olandų-indoneziečių laikraštyje „De Locomotief“. Netrukus šią informaciją pakartojo Niujorko regioninis dienraštis „Times Union“. Be to, jis paaiškino ką reiškia laivo „Ourang Medan“ pavadinimas. Medanas yra didžiausias Sumatros salos miestas Indonezijoje, o žodis „ourang“ malajų kalba reiškia „vyras“ arba „žmogus“. Išvertus laivo pavadinimą į kitas kalbas, jį reikėtų vadinti „Žmogumi iš Medano.

Oficialiai paslaptingojo laivo „Ourang Medan“ pavadinimas pirmą kartą buvo paminėtas 1952 metų gegužę JAV pakrančių apsaugos tarnybos leidinyje „Merchant Marine Council“.

Šios ir vėlesnės publikacijos taip ir neatskleidė mirusiųjų laivo paslapties. Dabar tai bando išsiaiškinti anglų žurnalistas ir istorikas Roy Baintonas. Jam pavyko surasti 32 puslapių vokišką brošiūrą „Mirusiųjų laivas Pietų jūrose“ („Das Totenshiff in der Südsee“). Ją 1954 m. išleido vokiečių rašytojas ir žurnalistas Otas Milkė (Otto Mielke, 1906-1958). Pasak šios brošiūros autoriaus, jam pavyko karštomis pėdomis iš įvairių šaltinių surinkti daug žinių apie paslaptingiausią jūrų dramą, kurios pagrindiniu herojumi tapo „Ourang Medan“.

Mirusiųjų laivas

Vieną gražią ir saulėta 1948 m. vasario dieną du amerikiečių laivai, „City of Baltimore“ ir „Silver Star“, plaukė per Malakos sąsiaurį, kurio ilgis siekia daugiau kaip 900 kilometrų. Jų radistai staiga išgirdo Morzės kodu perduodamą „SOS“ signalą.

Olandų laivo „Ourang Medan“ radistas pranešė: „Mes stovime, visi, įskaitant ir kapitoną, negyvi“. Po to sekė keletas beprasmiškų taškų ir brūkšnelių. Galiausiai aiškiai buvo atstuksenti du žodžiai „Aš mirštu“.

Radijo ryšys nutrūko, tačiau šiame regione veikiantys britų ir olandų budintys radijo postai, nustatė koordinates, iš kur atsklido pagalbos šauksmas. Arčiausiai nuo šios pozicijos, maždaug už 50 mylių, buvo „Silver Star“. Šis laivas, negaišdamas laiko, ir nuskubėjo išsiaiškinti, kas slypi už šiurpaus pranešimo, atskriejusio iš „Ourang Medan“.

Po kelių valandų „Silver Star“ priartėjo prie ramiai be jokių gyvybės ženklų plūduriuojančio laivo. Kapitonas bandė su juo susisiekti per radiją ir garsiakalbį, tačiau nesulaukė jokio atsakymo. Amerikiečiai, atsižvelgdami į „Ourang Medan“ dydį, manė, kad jo įgulą galėjo sudaryti apie 40 žmonių, tačiau ant denio nepasirodė nei vienas žmogus. Tada į tylų, kaip kapas, laivą buvo pasiųsta grupė „Silver Star“ jūreivių. Jie pašiurpo iš siaubo pamatę „Ourang Medan“ denį nuklotą negyvų azijietiškos kilmės vyrų kūnais. Net laivo šuo buvo nugaišęs.

Atvykusiems gelbėtojams krito į akis ir kitas keistas vaizdas. Visi negyvėliai atrodė taip, tarsi jie būtų mirę baisioje agonijoje, tačiau nesimatė jokių išorinių traumų. Niekur nebuvo ir kraujo pėdsakų. Kapitono ir kitų įgulos narių kūnai buvo rasti jų darbo vietose. Radijo kabinoje sėdintis negyvas operatorius, kuris tikriausiai ir pasiuntė nelaimės signalą, vis dar laikė ranką ant telegrafo aparato rakto. Apieškojus kapitono tiltelį nerastas laivo žurnalas, galintis paaiškinti kur ir su kokiu kroviniu plaukė „Ourang Medan“.

Vaiduoklišką laivą buvo nutarta vilkti į artimiausią uostą, tačiau dar besiruošiant šiai operacijai, staiga viename iš triumų kilo gaisras. Gelbėtojai skubiai paliko olandų laivą, o šis po kurio laiko sprogo ir nuskendo. „Silver Star“ kapitonas ir jo jūreiviai, apsilankę mirusiųjų laive, neturėjo paaiškinimo nei tam, ką jie ten pamatė, nei kodėl įvyko sprogimas.

Kokią paslaptį saugojo „vaiduoklis“?

Paslaptį jau 70 metų stengiasi išsiaiškinti profesionalai ir mėgėjai. Pasak Oto Milkės „Ourang Medan“ paskutinis reisas galėjo būti susijęs su kontrabandos operacijomis. Gal todėl nebuvo rasta jokių laivo dokumentų. Tikėtina, kad paslaptingas olandų laivas gabeno nitrogliceriną, kalio cianidą ir kitas chemines medžiagas. Jos, reaguodamos su jūros vandeniu, galėjo skleisti toksines dujas, kurios nunuodijo įgulą, o vėliau ir susprogdinti laivą.

Pagal kitą versiją „Ourang Medan“ gabeno nervines dujas, kurias karo metais Japonija laikė Kinijoje. Pasibaigus karui, jų atsargos buvo perduotos JAV kariuomenei, bet jų negalėjo transportuoti nei vienas amerikiečių laivas. Siekiant išvengti viešumos, pavojingas krovinys buvo pakrautas į neregistruotą laivą, kuris jį nuplukdytų į kurią nors Ramiojo vandenyno salą. Reikia priminti, kad tuo metu JAV kariniams bandymams naudojosi negyvenamomis Maršalo salomis.

Daugelyje straipsnių, skirtų „Ourang Medan“ istorijai, spekuliuojama ufonautais ir paranormaliomis jėgomis. Rimtesni autoriai, tarp jų ir minėtas R.Baintonas, pažymi, kad jie negali rasti „Ourang Medan“ pėdsakų nei Lloyd Shiping, nei Jungtionės Karalystės, Nydarlandų ar kitų valstybių laivų registruose.

Kokią paslaptį slepia niekur neregistruotas olandų ir indoneziečiu laivas „Ourang Medan“ vis dar bandoma įspėti.




    avatar

    Mūsų draugai

    klaipedos naujienos